sunnuntai 14. toukokuuta 2017

Äideille


VAIN VÄHÄN AIKAA SINÄ OLET MINUN

Vain vähän aikaa sinä olet minun
vain nämä katoavat päivät
nämä muutamat sateiset syksyt
ja valoisat keväät
me kuljemme käsikkäin 
ja sinä ja minä olemme me

ja minä ohjaan sinua aamusta iltaan
esittelen elämän ihmeitä
minä osoitan kaikkea oppimaami
sanon mitä saa ja mitä ei kannata
mikä satuttaa ja mikä korjaa
ja minä kehun ja kannustan sinua
löytämään oman tapasi olla

ja sitten päästän kokonaan irti 
annan sileän kätesi livahtaa kädestäni
ja omani jäädä yksin
minä sallin sinun jalkasi juosta
ja kuljettaa maailman laidoille
ja ehkä vähän niiden ylikin

ja vaikka en ollenkaan tiedä 
kuinka sinun siellä käy
minä huiskutan hymyillen
ja ääni sortuen kuiskaan että
- seikkaile tyttö seikkaile!
ja tule takaisin silloin kun haluat
tule vasta kun haluat

sillä enää vähän aikaa
sinä olet minun 
mutta jo aivan pian

olet kokonaan sinun

~Elina Salminen
Kesken~
Kirjasta Koska tuuli kuiskii
Otava 2016


Rakkaille lapsilleni,
kiitollisena kaikista arvokkaista päivistä
ja omalle äidilleni,
joka luotti ja luottaa edelleen
ja auttoi minut löytämään minun tapani olla!
Sitä toivon myös omille lapsilleni eniten.


Oikein ihanaa äitienpäivää kaikille!
Happy Mother`s Day!
幸せな母の日

valkovuokko
Anemone nemorosa
アネモネ ネモローサ
ja
Helena Tynellin aurinkopullo lapsuudenkodistani.
Aurinkopullo asuu nykyään meillä ja 
laitan siihen aina valkovuokot äitienpäivänä,
 kuten lapsenakin.


Versoja Vaahteramäeltä-blogia voi seurata myös 
facebookissainstagramissa Pinterestissä, liittymällä lukijaksi, 
sekä blogit.fi:nblogipolun tai bloglovinin kautta.

27 kommenttia:

  1. Ihana, erittäin koskettava ja ajankohtainen runo ja kauniit ajatukset. Ihan tuli kyyneleet silmiin. Täällä Keski-Suomessa kaipaan äitienpäivänä juuri valkovuokkoja, joita kerättiin lapsena äidille ja mummolle isot kimput. Ihanaa päivää sulle💐

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt eletään jotenkin niin haikeaa vaihetta. Luottaa, mutta silti haluaisi pitää lapset lähellään. Äitiys ei ole kyllä helppoa.
      Mä ojennan täältä sulle valkovuokkoja sinne Keski-Suomeen. Ne ovat täällä just parhaimmassa kukassa.

      Poista
  2. Ihana runo! Suloiset valkovuokot ovat niin kauniita tuossa pullossa :)
    Aurinkoista äitienpäivää myös sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, minusta tuo runo oli niin koskettava, että halusin jakaa sen teidän kanssanne. <3

      Poista
  3. Kaunis postaus, kiitos tästä. Hyvää äitienpäivää myös sinulle!

    VastaaPoista
  4. Kuinka tuo Elinan runo sopiikaan tähän päivään - samoin valkovuokot! Ihanaa äitienpäivää myös sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Sirkku!
      Minun ajatuksiini runo sopi täydellisesti ja auttoi selvittämään tunteita.

      Poista
  5. Kiitos kauniista runosta ja ihanaa äitienpäivää sinullekin.

    VastaaPoista
  6. Hyvää äitienpäivää myös sinulle. Ihana runo ja herkät valkovuokot.

    VastaaPoista
  7. Ihana Elina Salmisen runo!
    Suloista äitienpäivää!

    VastaaPoista
  8. Hyvä, että valkovuokkoja saatin tänäkin äitienpäivänä. Hyvää äitienpäivää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne olivat juuri parhaimmillaan. :)
      Kiitos Riitta! <3

      Poista
  9. Kiitos - ihana runo <3
    Mukavaa äitienpäivän iltaa, Riina <3

    VastaaPoista
  10. Kiitos! Niin kaunis, koskettava runo. Tuli ihan kyyneleet silmiin lukiessa runoa, tuo aika on vielä edessä kun pitää päästää irti. Ihanaa äitienpäivää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Mari!
      Kyllä täälläkin tippa silmäkulmassa luettiin tuota runoa.

      Poista

Olen iloinen jokaisesta kommentista!