lauantai 4. heinäkuuta 2015

Helteisiä kuulumisia

Täällä nautitaan helteestä ja vietetään vapaapäivää.
Ihana aurinko on saapunut! 
Koska minulla ei ole lomaa näin kesällä, kuin muutamia päiviä, nautiskelen kotona olosta.
Uusi keitaamme on meidän kesämökki. Heti tuntee olevansa vapaalla, kun istahtaa terassille tai lämmittää saunan. Olen myös hieman sisutellut jo "leikkimökkiäni".
Siellä herkkää ja hempeää, sisutus on löytynyt kotoa ja on osin lapsuuteni tavaroita.
Voi, olla että jokin vaihe on jäänyt elämättä, kun olen niin iloinen leikkimökistäni.
Mutta ei se mitään, voihan sitä nauttia leikkimökistä aikuisenakin.


Tämän taulun sain mummoltani, kun olin lapsi.
Se koristi aina lastenhuoneemme seinää. 

Tämän tytön sain ihanalta Titta-tädiltäni matkamuistoksi jostain.
Veljeni sai samaan settiin kuuluvan pojan.








Rentouttavaa viikonloppua!



8 kommenttia:

  1. Ihanan romanttinen sisustus. Olen tänään(kin) maalannut meidän leikkimökkiä. Tekisi mieli laittaa siitä oma romanttinen kesämaja, mutta sitten joutuisin paimentamaan kylässä käyviä pikkulapsia. Jostain kumman syystä joka ikinen pikkumuksu haluaa kantaa vettä läheisestä vesialtaasta ja keitellä "oikeaa" kahvia leikkimökissä. Jättäisinkö astiat sieltä kokonaan pois? Auttaisiko se mökkiä pysymään siistimpänä. Lisäksi meidän leikkimökki on sisältä aika matala, joten siellä on melkoisen ahdasta. Kaikenlaisia ongelmia sitä aikuinen ihminen itselleen järjestää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, tiedän hyvinkin tuon lasten kahvinkeittelyhalun. Minulla on jopa ihan omia muistoja siitä. Isäni rakensi maalle meille serkuksille, sellaisen raakalautaseinäisen leikkimökin. Oven ja ikkunan paikalla olivat aukot. Se ei ollut tuollainen söpöstelymökki. Mutta meille niin rakas ja tärkeä. Siellä sai keitellä kuravellejä ihan rauhassa. Me jopa maalasimme sen aluksi jollain savisörsselillä ja myöhemmin saimme maalata sen maalilla. Me saimme tosiaan tehdä siellä ihan mitä halusimme. Se oli meidän mökki, eikä nipottavien ja sisustelevien aikuisten. :)
      Nyt aikuisena olen ehtinyt sitten tuolla lailla söpöstelemään. Samoin kävi aikoinaan mun tyttären nukkekodin kanssa. Lapsi joutui sanomaan; "Väistä nyt äiti!" Taisin innostua siitäkin vähän liikaa.
      Sun ehkä täytyy saada ihan oma mökki tai tehdä lapsille tylysti vaan joku maja... :D Ja tuohan on "todellinen ongelma"... :D
      Leikkisiä päiviä! <3

      Poista
  2. Todella suloinen kesämaja ja siltä vaikuttaa omistajansakin, olen lueskellut juttujasi takautuvasti ja ihanat kommenttisi mitä jätät muille kertovat myös omaa kieltään. Olet todella sympaattinen! Et ole ainoa jolla on lapsuuden leikit jääneet kesken, pihassa ja kasvihuoneessa on niin hauskaa sisustaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi, kiitos Sametti Hortensia! Silmäkulmat ihan kostuivat kauniista sanoistasi. <3
      Me tytöt jatkamme "kotileikkejä" ja pojat rassaavat mopoja tai autoja... Lapsuuden juttuja voi aivan hyvin jatkaa aikuisenakin, eikä tarvitse ottaa niin vakavasti. :)

      Poista
  3. Ihana leikkimökki tai pieni aikuisen leikkimaja, hih. Tuommoisia on vaan niin kiva sisustaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pieni aikuisen leikkimaja tai kesähuone tai muka jopa pukuhuone.... Peitenimiä vaan mun leikeille... :)

      Poista

Olen iloinen jokaisesta kommentista!